Kyllä minä niin mieleni pahoitin

Kun housuni rupesivat putoamaan keskellä kylää. Kyllä sitä ennen kun laihdutettiin tiputettiin sitä samaa kiloa koko vuosi. Kalliiksi se painon putoaminenkin tulee jos uusia housuja joutuu joka vuosi ostamaan. Sama se on tuon ruokailun kanssa ennen riitti vihannekseksi peruna ja makarooni. Nyt sitä aikuiset miehet ostaa salaattia ja kaikenmaailman värikkäitä ulkomaan kasvatteja.

Painonputoaminen on edistynyt paremmin mitä odotin. Vuoden alusta jo 3,9 kiloa poissa. Alussa tosin suurin osa lähtevästä on sitä nestepöhöä tai muuta vastaavaa. Olen aloittanut ruokavalion tarkkailun ja se yhdisttettynä säännölliseen liikuntaa tuntuu olevan tehokasta. Mitään erikoista ruokavaliota ei ole testattuna. Painon putoaminenhan on vain sitä että kuluttaa enemmän kuin syö yllätys yllätys. Liikunta lisää ruokahalua, joten miten saa järkevällä tavalla säännösteltyä energian saantia.

1. Ei nälkäisenä kauppaan. Ensinnäkin tulee ostettua kaikenlaista mitä ei oikeasti tarvitse ja sitten se tulee kalliiksi. Yleensä kaikki epäterveelliset ruuat tulee ostettua nälkäisenä. Edellinen kauppareissu tuli tehtyä nälkäisenä ja kalliiksi se tuli. Jostain syystä koriin eksyi paljon kasviksia.

Nyt on se outo aika vuodesta jolloin tulee ostettua kaikenlaisia vihanneksia ja tekee mieli tehdä salaatteja. Tässä karppiystävällinen salaatti. Siihen tulee Jäävuorisalaattia, tomaattia, kurkkua, paprikaa ja tonnikalaa sekä raejuustoa.  Salaatin kastiketta ei oikeastaan tarvitse.

2. Laittaa rajat koska syö. Tärkeää olisi päästä eroon yösyömisestä. Nyt testauksessa se, ettei syö enää klo 19 jälkeen.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Mitä kuukaudessa saa hiihdosta irti.

Miten meni niinkuin omasta mielestä?

Missä sitä juoksisi?